INNOWACJA: „POLUBIĆ ORTOGRAFIĘ”
Adresaci innowacji: uczniowie kl. 3a
Cel: Innowacja ,,Polubić ortografię” ma na celu poprzez zabawy, gry
i interesujące zajęcia uatrakcyjnić naukę ortografii, pokazać uczniom,
że nauka reguł ortograficznych może być przyjemna i łatwa. Innowacja
ma również przygotować uczniów do edukacji języka polskiego na drugim etapie kształcenia, do udziału w konkursach i różnorodnych dyktand.
Nieodzownym składnikiem wykształcenia współczesnego człowieka jest wysoki poziom umiejętności posługiwania się językiem polskim w mowie
i piśmie. Dlatego jednym z podstawowych zadań szkoły jest nauczenie dzieci poprawnego mówienia i pisania. Integralną częścią procesu poprawnego pisania jest opanowanie ortografii. Umiejętność tę kształtuje się poprzez systematyczną, planową i wytrwałą pracę z uczniami w ciągu całego okresu
Cele szczegółowe:
-zaznajomienie uczniów z regułami ortograficznymi i właściwym ich stosowaniem,
-utrwalanie materiału ortograficznego drogą różnych ćwiczeń, gier i zabaw dydaktycznych,
-kształcenie spostrzegawczości ortograficznej, samodzielne poprawianie błędów,
-stosowanie poznanych zasad w pracach pisemnych,
-rozwijanie czujności ortograficznej,
-kształcenie analizy wzrokowo- słuchowej wyrazów,
-rozwijanie różnych form aktywności uczniów,
-wdrażanie do samokontroli i samooceny,
-łączenie nauki z zabawą,
-przygotowanie uczniów do konkursów ortograficznych.
Autor innowacji – mgr Halina Zagórna
INNOWACJA: „W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH”
Tytuł innowacji: ,,W zdrowym ciele zdrowy duch-promujemy zdrowy styl życia wśród uczniów szkoły i społeczności lokalnej”
Adresaci innowacji – uczniowie szkoły podstawowej klas IV-VIII.
Termin realizacji: 28 wrzesień 2020-7 czerwiec 2021
Cel innowacji: Poprawa jakości pracy szkoły, osiąganie wysokich wyników
w nauczaniu, wzbogacenie oferty programowej o cykliczne zajęcia biegowe, rozszerzenie zainteresowań z aktywności fizycznej, współpraca
ze środowiskiem lokalnym. Polepszenie stanu zdrowia uczestników, zwiększenie sprawności, wydolności, siły, mocy. Promowanie szkoły
w środowisku lokalnym i miejskim poprzez udział w różnego rodzaju imprezach o charakterze biegowym, współpraca z grupami biegowymi
w lokalnym i miejskim środowisku.
mgr Marek Woźniak
INNOWACJA: „POCZYTAJMI STARSZY KOLEGO”
Adresatami innowacji są uczniowie klas 1-3, 8 oraz grupy przedszkolnej w Przedszkolu nr 14.
Czas realizacji – rok szkolny z możliwością kontynuacji. Zajęcia odbywać się będą na godzinach wychowawczych w klasach ósmych (nagrywanie audiobooków, wybór pozycji czytelniczych), zajęciach świetlicowych oraz za pomocą platformy Moodle (w razie wprowadzenia nauczania zdalnego wyłącznie na platformie edukacyjnej). Realizacja innowacji w ramach projektu PoczytajMy.
Cele:
– rozbudzenie ciekawości poznawczej dziecka,
– rozbudzenie zainteresowania czytelnictwem,
– wprowadzenie w świat literatury,
– wyposażenie w kompetencje czytelnicze, przydatne do krytycznego odbioru utworów literackich w przyszłości,
– rozbudzenie zamiłowania do czytania,
– ukazanie wartościowych i ciekawych form spędzania wolnego czasu,
– rozwijanie kompetencji cyfrowych (nagrywanie) i językowych dzieci (sprawne komunikowanie się, wzbogacenie słownictwa),
– rozwój takich umiejętności jak: inwencja twórcza, kreatywność, łatwiejsze nawiązywanie relacji, komunikowanie się w sposób zrozumiały i poprawny,
– wszechstronny rozwój dziecka, aktywny udział w życiu szkoły i środowisku lokalnym.
mgr Marzena Sztajnberg – Majka
mgr Iwona Sochacka
INNOWACJA: „Z LEKTURĄ ZA PAN BRAT”
Temat: Znamy i pamiętamy treść oraz problematykę lektur szkolnych – tworzymy lapbooki, lektury w pudełkach lub na wieszakach.
Zakres innowacji:
Adresatami innowacji są uczniowie klas: 5a, 6a, 7a. Czas realizacji innowacji obejmuje rok szkolny 2019/2020 z możliwością jej kontynuowania w następnym roku szkolnym. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach lekcji języka polskiego po każdym omówieniu lektury. Niniejsza innowacja ma na celu utrwalenie znajomości treści lektur obowiązkowych z wykorzystaniem przekładu intersemiotycznego, notatki, szablonu. Ma ona zachęcać i motywować uczniów do czytania lektur.
Cele innowacji
Cel główny: znajomość lektur szkolnych
Cele szczegółowe:
– poprawa wyników kształcenia literackiego,
– swobodne posługiwanie się zagadnieniami związanymi z lekturami obowiązkowymi,
– zachęcanie do czytania lektur,
– kształtowanie u uczniów wrażliwości na problemy poruszane w książkach,
– przygotowanie uczniów do egzaminu ósmoklasisty.
Spodziewane efekty:
– Rozwój kompetencji literackich i kulturowych,
– Zaangażowanie w pracę twórczą,
– Ukierunkowanie na samokształcenie.
Autor innowacji – mgr Anna Wąwoźny